Juristi är en uppstickare bland marknadsplattformarna för juridisk rådgivning på den svenska marknaden. Grundarna vill dock inte enbart bli ett svenskt Avvo, utan siktar på att bli en digital marknadsföringsbyrå.
Bakom Juristi står fem studenter vid Mälardalens högskola, Filip Lindevall, Didar Rashid, Oscar Wahlström, Kristian Majeed och Bokan Abdullah. Plattformen lanserades i en betaversion med 50 anslutna jurister i april och i skarp version i augusti 2020. Målgruppen är i första hand små- och medelstora byråer. Inom kort släpps en uppdatering med ny design.
-Tanken är att vi ska fungera som kommunikatörer åt juristerna och arbeta med content marketing. De vi pratat med hittills är positiva, säger Bokan Abdullah.
Tjänsten kostar i dagsläget 399 kr per månad för den som är intresserad av att ansluta sig.
-Vi tror på fusion of innovation-modellen, och siktar nu på early adapters. Om vi visar att vi genererar leads och att vi arbetar aktivt med content marketing och inte bara upplåter ett statiskt utrymme, kan vi sedan nå fler.
Grundarna har avstått från att låta köpare lämna omdömen efter utfört uppdrag.
-Vi har skippat detta. Vi vill vara opartiska, de som fått bäst omdömen skulle förfördelas vid sökningar och vi tror inte att det upplägget är det bästa för köparen.
Läs också:
Flera nya marknadsplatser för juridisk rådgivning
Nya sätt att utvärdera advokatbyråer
Ny marknadsplats för frilansande jurister