Regeringen vill att domar ska signeras elektroniskt
Idag hanterar domstolar och andra myndigheter handlingar både digitalt och analogt. Domar och beslut skrivs ut och undertecknas, strafförelägganden skickas per post och godkänns genom att papperskopian undertecknas och returneras. Dubbelarbetet är ineffektivt och medför risker för fel i hanteringen. De initiativ som tagits för att digitalisera hanteringen hittills har